torsdag 27. januar 2011

Øve, øve, øve.......


Åhh, kor fort tida går når jeg skal prøve å lære meg noe nytt. Nå er det Photoshop det gjelder. Så så veldig enkelt ut da min sønn rusha gjennom diverse finesser. Ja ja , dette skal jeg nok greie...hah. Hørte jeg en kommentar fra min halvsovende mann borti sofakroken? Skulle ikke han ta seg en middagslur?? Blikket mitt fikk han nok til å skjønne at det kunne lønne seg å ligge lavt inntil de mest grunnleggende kunstene innen Photoshop er innlært.
Plutselig hadde jeg sittet her og knota i to timer...med ikke allverdens resultat, men nå føler jeg at jeg er på gli....bare å trene litt mer.

Utrolig hva man får til bare man får bestemt seg. Har du lagt merke til at i det øyeblikket du har bestemt deg så er det som om hindringene bare er som små tuer som du kan skreve over eller bare gå rundt, ihvertfall ikke langt unna. Eller...det kalles ikke hindringer lengre, men utfordringer. Så nå får jeg bare tenke at dette er en utfordring som jeg kan takle, ingen tvil. Øve, øve, øve......
Som min elskede sønn så vakkert ordlegger seg: "Intelligensen sitter på utsida av datamaskinen". Så da har jeg ikke engang datamaskinen å skylde på.....Jaja, realitetene kan av og til være tøffe å ta innover seg.


Men, jeg er jo ikke mer beskjeden enn at jeg betrakter meg selv som noenlunde intelligent, så her gjelder det å ikke vise altfor mange tegn på frustrasjon eller forvirring. Bare øve, øve.......


Ha en vakker kveld og husk at utfordringer, selvom de ikke er allverdens store, som regel sender en raskere videre på livserfaringens brokete vei....hah...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar