søndag 23. januar 2011

Lenge leve lengselen....


Idag føltes det som om våren var i anmarsj selvom vi bare er i januar. En svak fønvind var liksom i lufta og det er ei stund siden jeg syns det var såpass behagelig, sånn temperaturmessig, å bevege seg utendørs. Årets første gåtur til byen med kaffe på brygga. Lene seg tilbake i solveggen, nyte sola og satse på at D-vitaminene inntar kroppen i hopetall.


På sjøen lå det en tynn, tynn ishinne og båtene i havna var ikke pakket ut av vinterplasten enda.




Noen svaner kom nokså nær og lurte nok fælt på når tid vi hadde tenkt å kaste ut brødsmulene. Neste gang må jeg huske å få med meg noe brød...


Det er ihvertfall mange fine motiv i denne vakre sørlandsbyen. Bare å velge og vrake. Og når man har vårstemning i blodet så er det nesten sånn at det meste tar seg flott ut. Godt at vi er bygd sånn at optimismen kan ta fullstendig overhånd når vi tenker på noe hyggelig vi har opplevd og som ser ut til å komme igjen. Sånn som våren og sommeren. Alle årstider har jo sin sjarm selvfølgelig, men jeg er nå litt sånn sommermenneske og har lettere for å fantasere om en varm sommerdag enn en gnistrende vinterdag.
Men det er kanskje liiiitt tidlig å leite fram bikinien. Jaja, det kan jo ikke skade å sjekke om den passer enda....det er jo ikke sååå lenge til sesongen starter... så kom det et bilde av hvite prøveromslys... nei, jeg venter litt.
Ha en super uke og gi dagdrømmen om en varm sommer masse næring. Kanskje den kommer fortere da...sommeren..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar