lørdag 22. januar 2011

Lørdag o lørdag



Ganske deilig å kunne legge seg ned og sove videre når jeg hører guttene stå opp og dra på jobb. Lørdager er fine greier. Sånn er det å ha "skaffet seg utdannelse i ung alder", som min lørdagsjobbende ektemann så fint uttrykker det. Hvorfor jobber han på lørdager da tro? Jaja, jeg kan nå ihvertfall sove litt til og ligge noen minutter og pønske på hva slags herlig frokost jeg skal lage meg. En god omelett er ikke å forakte.
Skru på TV'en og se på diverse lettfordøyelig underholdning er ikke verst det heller...
Herlige lørdag....lykke kan være så mangt bare man husker å legge merke til den

Nå er jo Melodi Grand Prix igang igjen også, så da ble det det til kveldsunderholdning idag. Og så hadde jeg så innmari lyst på hjemmelaga iskrem så jeg måtte bare lage det. Kjøpte iskrem-maskin i sommer og det var i grunnen et ganske bra kjøp. Jeg prøver å ligge unna alle de raske karbohydratene og da er det ganske greit å kunne lage isen selv, med bare eggeplommer, fløte og sukrin (istedet for sukker).



3 eggeplommer
100-150 g sukrin
så mange dråper vaniljeessens som du syns behøves for god smak
vispes godt
4 dl fløte vispes til youghurt-konsistens
Bland hele greia og kjør i ismaskin.

Veldig godt, men ganske mektig så denne blandiga holder til 4 porsjoner



Her i gården går det en del fløte siden vi satser på et lavkarbo-kosthold. Så først var det kyllinglår i fløtesaus med gode grønnsaker.

Denne maten blir man mett av, men blodsukkeret har det veldig fint og det er ikke så dumt.
Nå er det bare å sløve på sofaen resten av kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar