mandag 20. juni 2011

Bare en liten oppskrift


Idag tenkte jeg bare å dele en oppskrift. En god tacosuppe er lettlaget kost og veldig godt. Nå har jeg fått med meg at hovedingrediensen i taco-krydder er spisskummen, et krydder jeg hadde stående i krydderhylla fra en eller annen avansert handletur. Dette er et hot krydder så pass på så du ikke bruker for mye i slengen.
Ingredisensene jeg brukte var disse:
1 løk, kuttes og stekes
1 boks hakkede tomater med basilikum, evt. så kan du jo bruke frisk basilikum nå som det er sommer og krydderurtene lukter så godt.
500 g kjøttdeig som stekes, bland inn 1 pose taco-krydder.
Ca. 7 dl vann, prøv deg fram.
2 ss tomatpuré
1 dl fløte eller så mye du vil ha.
Dette serveres med raspet ost, rømme og nachos-chips.
Velbekomme.

Ha en fin St.Hans-feiring til torsdag. Jeg stikker avgårde i samme retning som nordgående hurtigrute og det gleder jeg meg til. Håper noen kan forbarme seg over meg og servere meg boknafisk.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar